SLC:s tjänstemannadagar ordnades i Österbotten förra veckan, den 25-26 september. ÖSP stod för arrangemangen och man besökte producenter och livsmedelsförädlande företag i norra svenska Österbotten.
– Tjänstemannadagarna har en viktig funktion, såväl i fråga om att knyta an till våra medlemmar ute i landskapen och få en inblick i deras vardag, men så är det också viktigt att personalen, varav många jobbar på olika orter, träffas och får utbyta erfarenheter, säger Mia Wikström, SLC:s kommunikationschef.
Under tjänstemannadagarna besökte man flera gårdar, ett äggpackeri, en fodertillverkare, en pälsfarm och ett företag inom köttförädling.