Jordbruk

Serviceavbrottet i får-, get-
och svinregistret har upphört

Serviceavbrottet i får-, get- och svinregistret har upphört, meddelar Livsmedelsverket. Under serviceavbrottet gjorda anmälningar till kundservicen sparas i tillämpningen så snabbt som möjligt.

Problemet med på öronmärkesbeställningar för får och getter fortsätter dock. Beställningarna har inte levererats till märkesleverantören från och med 12.4 på grund av ett tekniskt problem med systemet.

De beställda öronmärkena kan alltså inte levereras tills vidare till djurhållarna. Felet korrigeras som bäst hos Livsmedelsverket. Beställningarna väntar i systemet och kommer att levereras till märkesleverantören när problemet har åtgärdats.

Livsmedelsverket informerar på sina webbsidor då problemet har korrigerats.

Vid eventuella problem- och felsituationer kan man skicka mejl till Livsmedelsverkets djurregister: elainrekisterit@ruokavirasto.fi.